Effektiv administration är nyckeln till fungerande tandvård. Den här utbildningen ger dig som tandsköterska den specialistkompetens som krävs för att ta ett större ansvar i reception och callcenter.
Du får fördjupade kunskaper i journalsystem, patientkommunikation, tidbokning och digital vårdadministration – kompetenser som efterfrågas av hela branschen. Genom scenarier, simuleringar och verklighetsnära case lär du dig att navigera i komplexa patientflöden, hantera svåra samtal och arbeta effektivt med vårdteamet.
Utbildningen är framtagen tillsammans med Folktandvården, Praktikertjänst och flera ledande kliniker för att säkerställa att du får exakt den kompetens som efterfrågas.
Denna vidareutbildning är för dig som arbetar inom eller nära tandvården och har erfarenhet av patientkontakt eller administration – exempelvis som:
- Tandsköterska
- Receptionist i tandvård
- Administrativ personal i vård
- Callcenterpersonal med patientkontakt
Du bör ha minst 6 månaders yrkeserfarenhet på halvtid. Utbildningen är inte en grundkurs – du behöver ha inblick i arbetsflöden och digitala system för att tillgodogöra dig innehållet.
Du ska ha minst 6 månaders relevant yrkeserfarenhet (halvtid) från någon av följande roller:
- Tandsköterska
- Receptionist i vård/tandvård
- Administratör med patientkontakt
- Callcenterpersonal inom vård eller service
Mer information om utbildningen
Kurser i utbildningen
Efter utbildningen kan du:
Därför ska du välja utbildningen
Studieform och upplägg
Är du intresserad av denna utbildning? Gör en intresseanmälan!
Är du nyfiken på utbildningen, fyll i en intresseanmälan så hör vi av oss.
Abli erbjuder yrkeshögskoleutbildningar för både privatpersoner och företag, i form av både kurser och program. Vi specialiserar oss på flexibla distansutbildningar som möter arbetsmarknadens aktuella behov.
För studenter
För företag